Tallers, exposicions i activitats a Altea
La Cambra de Comerç d’Alacant i l’Ajuntament d’Altea organitzen una formació gratuïta impartida per Miguel Sánchez. José María Borja explica a qui s’adreça, el seu contingut pràctic i les vies d’inscripció.
José Orozco presenta dues activitats d’Altea Agrícola 2026: una xerrada sobre bolets amb Toni Belda i una visita guiada a l’almàssera de Millena. Les propostes són gratuïtes i requereixen inscripció.
Benestar Social posa en marxa un taller per a infants de 7 a 13 anys i les seves famílies. Francisco Palacios i Celia Marco expliquen els exercicis, l’ús d’antifaços, les sessions pràctiques i la part psicològica. Les places són limitades.
En conversa amb l’artista, es parla de la seva atracció pel blau, dels seus inicis en la pintura i de les obres exposades a la Biblioteca Pública Municipal, que també es podran comprar.
Pepa Victoria Pérez anuncia la presentació a la Casa de Cultura de *Donde el silencio se siente distinto*, de Juan Francisco García Cepero.
Txelo González convida infants i famílies a participar en una activitat del 9 d’octubre a la plaça de l’Ajuntament, amb proves per anar guanyant cartes de la baralla.
L’informatiu comunica que el corredor alteà ha acabat en sisena posició, amb un temps de 12 minuts i 50 segons. També anuncia que oferirà les seves primeres declaracions més endavant.
José Valero descriu els circuits de 5K i 10K, que comparteixen sortida i arribada, i anima a participar en les proves infantils. També indica que les inscripcions es poden fer per a la cursa d’Altea o per al circuit.
La previsió anuncia núvols i possibilitat de precipitacions, temperatures suaus i vent de sud i sud-oest. Per divendres, apunta a més clarianes i temperatures màximes una mica més baixes.
Activitats municipals i formació
Comunicació professional
La Cambra de Comerç d’Alacant i l’Ajuntament d’Altea organitzen el taller gratuït Comunicar per avançar: el poder de la paraula, impartit per Miguel Sánchez. José María Borja explica que s’adreça a persones vinculades a empreses, associacions i centres educatius, però que és obert a la població en general. La sessió serà al Centre Juvenil i tindrà una part pràctica.
Agricultura i medi ambient
José Orozco presenta dues activitats d’Altea Agrícola 2026: una xerrada sobre bolets amb Toni Belda i una visita guiada a l’almàssera de Millena. Les dues propostes són gratuïtes i subvencionades per la Diputació.
Taller de visió intuïtiva
El Departament de Benestar Social impulsa un taller per a infants de 7 a 13 anys i les seves famílies. Francisco Palacios i Celia Marco expliquen que inclourà exercicis pràctics, relaxació i l’ús d’antifaços per treballar la memòria visual, la concentració i la intuïció. També hi haurà una part psicològica per abordar possibles bloquejos emocionals.
Cultura i activitats del 9 d’octubre
Exposició de Bipam
L’artista Bipam parla de Azul y más azul, una exposició de pintura a la Biblioteca Pública Municipal. Explica la seva atracció pel blau, com va començar a pintar i que les obres estaran a la venda.
Presentació d’un llibre
La regidora de Cultura, Pepa Victoria Pérez, anuncia la presentació del llibre Donde el silencio se siente distinto, de Juan Francisco García Cepero, a la Casa de Cultura.
La Baralla Valenciana
Txelo González convida els infants i les famílies a participar en una activitat a la plaça de l’Ajuntament amb proves per guanyar cartes de la baralla.
Esports
Àngel López Amor a la carrera vertical
L’informatiu comunica que Àngel López Amor ha quedat sisè a la carrera vertical de l’Empire State de Nova York, amb un temps de 12 minuts i 50 segons. Anuncia que més endavant n’oferiran les primeres declaracions.
Cursa Popular 9 d’Octubre
José Valero explica que les proves de 5K i 10K tindran sortida i arribada a la plaça dels Esports, i descriu els recorreguts. També parla de les curses infantils i de les inscripcions, que es poden tramitar a Som Esport.
Previsió del temps
Es preveuen intervals de núvols i possibilitat de pluja feble, temperatures suaus i vent de component sud i sud-oest. Per a divendres, s’espera una tendència a l’estabilització, amb més clarianes i temperatures una mica més baixes.

